FRB.C

  • Problemet.

    Mange shoppingcentre lider under, at besøgende ikke besøger de mere afsidesliggende dele af deres center. Dermed er det ikke, der nyder godt af de kunder, som kommer.

    Frederiksberg Centret at øge kundestrømmen til butiksplan 3 med 5% i forhold til det aktuelle niveau.

  • Løsningen.

    Vi opstillede iøjenfaldende skilte i hver ende af centrets to hovedindgange.

    Placeret på butiksplan 2, tæt på rulletrapper til butiksplan 3, og synlige alene i kraft af deres størrelse, allerede når man kom ind i centret, skulle de vække besøgendes opmærksomhed og interesse.

    Skiltene var udformet som søjler med tre sider, der gav os mulighed for at kommunikere forskellige budskaber som mulighederne for shopping og at spise på butiksplan 3.

  • Resultatet.

    I testperioden på 6 uger opnåede vi en forøget kundestrøm på 8,5%, hvilket var 70% højere end den målsatte KPI på 5%.

    Med rensede data (hvor vi udelukkede dage med tydelig fejlkilde) opnåede vi en 12% forøgelse af kundestrømmen til butiksplan 3 - eller 140% højere end den målsatte KPI på 5%.