SMARTER Copy

Ord har betydning. De har betydning for, hvordan vi forstår information, hvordan vi opfatter vores omgivelser og hvordan vi forholder os til andre mennesker.

  • Påvirk større grupper af menneskers holdninger og adfærd i kampagner

  • Fang opmærksomhed og øg forståelse hos din målgruppe

  • Form dine kunders købsbeslutninger med framing

 

En god tekst er en, der ikke tager opmærksomhed fra det produkt eller det budskab, som teksten er sat i verden for at formidle. Teksten skal ikke få kunden til at tænke, at det er godt skrevet - selvom det ikke gør noget. Teksten skal få kunden til at tænke, "Det må jeg prøve". For kun det sidste fører til salg og adfærdsændring.

Ord påvirker hvordan vi reagerer, og de former vores adfærd som forbrugere, borgere og medarbejdere.

Afhængigt af hvilke ord du bruger, kan du få dine kunder til at fokusere på forskellige aspekter. På den måde kan du præge deres følelser, deres motivation og deres vurderinger forudsigeligt i bestemte retninger retninger, som tjener dit formål.

Du kan med andre ord gøre dem særligt følsomme og modtagelige for nogle ting på bekostning af noget. Eksempelvis har man undersøgt, at ord som “forhåbning” og “idé” får os til at tænke mere i pligter og forpligtelse.

Vi hjælper dig med at fremkalde det rette fokus hos dine kunder, som passer til det, som du gerne vil kommunikere.

Men vi kan meget mere sammen.

“Vil du have noget at drikke?" er et mere abstrakt og uhåndgribeligt spørgsmål end "Vil du have en kop kaffe?". Og tænk en gang, det påvirker din kundetilfredshed og købsvillighed afhængigt af hvordan du bliver spurgt - ikke blot på caféen.

Du får en udførlig template til en kommunikationsplan til afklaring af dine målgrupper og budskaber.

Vi hjælper også din virksomhed med den optimale tonalitet. Så beder din kunde om en refill, kan vi love dig.