SMARTER Price

Dine kunders opfattelse af priser og omkostninger er ofte mere kompleks end man umiddelbart skulle tro.

  • Motiver dine kunder til at købe det du sælger

  • Få den rigtige pris for dine produkter og ydelser

  • Påvirk dine kunders ubevidste opfattelse af priser og tilbud

 

Besvær og omkostninger på vejen mod et køb er vanskeligt at komme helt uden om. Den måde vi opfatter den slags irritationsmomenter på er påvirkelig over for faktorer, som tilsyneladende ikke burde betyde noget - men som i praksis gør det.

Mange mennesker har for eksempel den opfattelse af et tal er en abstrakt størrelse og som sådan, at det ikke spiller nogen rolle, hvordan tallet bliver repræsenteret. Det er kun halvdelen af sandheden, for tal er rigtigt nok abstrakte, men måden de bliver repræsenteret på er bestemt ikke ligegyldig for, hvordan de bliver opfattet af os.

Måden vores hjerne bearbejder numerisk værdi (for eksempel hvad noget koster) hænger sammen med størrelse. Vi lagrer nemlig et lille tal som “3” anderledes end et stort tal som “1001”. Tallet “3” repræsenteres som en størrelse og altså småt, hvorimod “1001” vil blive repræsenteret fysisk meget større.

Når man kommunikerer til sine kunder, begår mange den fejl at repræsentere tal af forskellig værdi med den samme fysiske størrelse. Og så har vi balladen, for når størrelse og værdi ikke passer sammen, vil det på afgørende vis rode rundt i den måde, som dine kunder opfatter tallene på. Det vil få dine produkter til at virke dyrere end de er og dine rabatter til at syne af mindre.

Men bare rolig, vi kan hjælpe dig.

Vi tilbyder konkret rådgivning til, hvordan du bør kommunikere priser og formidle barrierer.

Du kan samtidig få et styringsredskab, forankret i et gennemprøvet analysedesign, som hjælper dig med at arbejde med dine kunders prisperception, så den hverken spænder ben for dig og dine kunder.