VISMA

  • Problemet.

    Visma hjælper store og mellemstore virksomheder med lønopgaver og HR-administration.

    Nye kunder (økonomichefer, økonomidirektører) modtog et hovedbrev med en opfordring til, at de tog en kort digital test. Brevet var i papir, fordi vi ikke havde en e-mail permission på modtageren.

    Kunder der ikke havde reageret modtog efterfølgende et reminderbrev.

    Den sværere del er at samle dem op, som enten ikke har en udfordring eller umiddelbart ikke har erkendt, at de har en udfordring.

  • Løsningen.

    Vi testede to reminderbreve med forskellige adfærdstriggere.

    Normale svarprocenter på reminderbreve ligger typisk nede på 4%, når man sender til helt nye kunder. Tesen er, at alle modtagere, der har en umiddelbar pain, har reageret på hovedbrevet.

    Det viste sig, at det brev, der beskriver situationer som hurtigt etablerer et klart mentalt billede hos målgruppen og som fanger dem fra starten, var mest effektivt.

  • Resultatet.

    Det dårligste brev af dem vi testede, fik godt 65% flere end normalt til at reagere.

    Det bedste brev påvirkede hele 230% af de økonomichefer og økonomidirektører, som modtog reminderbrevet, til at respondere.